Verkenning in Granada

11 februari 2013 - Granada, Nicaragua

Ons huisje - El Martirio

Onze eerste indruk is back to basic, we verblijven absoluut niet in een luxehuis. Al het geld dat La Esperanza verzamelt wordt gebruikt voor de scholen. De vrijwilligershuizen zijn heel eenvoudig, beschikken enkel over basis benodigdheden en kunnen hier en daar wat reparaties gebruiken. Toch heeft ons huis zijn charmes door de kleuren en teksten die op de muur geschreven zijn door voorgaande vrijwilligers. Aangezien het leven in Nicaragua zich ook vooral buitenshuis afspeelt, maakt dit niet echt uit.

Onze binnenkoer en wasplaats. Onze slaapkamer DSC00738

Granada

Op onze eerste dag in Nicaragua hebben we Granada verkent. Granada is een kleurrijke stad met veel restaurantjes, bars, winkeltjes, marktjes en gezellige straatjes. Toch zien we aan de buitenkant grote verschillen tussen de huizen van rijkere en armere Nicaraguanen. De stad heeft 1 hoofdstraat, we komen hier meer toeristen tegen dan we aanvankelijk verwacht hadden. Er rijden veel koetsen met paarden rond die de toeristen doorheen de stad gidsen.

DSC00792 DSC00762 DSC00786

Al na een paar minuten ondervonden we dat je als vrouw niet rustig door de straten kan wandelen. Vaak wordt je nageroepen met woorden als guapa, bonita, I love you, you are beautifull of gelokt als een dier met tssch, tssch.

Granda ligt aan el lago de Nicaragua. Het water van het meer op zich is goed, maar het strand ligt vol met vuil (es sucio). Niet echt aanlokkelijk om in te zwemmen. Jammer! We kunnen gelukkig wel terecht in het zwembad van een van de hotels vlakbij ons huis.

Lago de nicaragua Zwembad waar we kunnen gaan zwemmen.

Daarnaast hebben we reeds het nachtleven geproefd. De eerste cocktails en pintjes smaakten goed. Bovendien wonnen we een fles bruine rum, de hoofdprijs van de wekelijkse quiz die doorgaat in O Shea's. Een pintje kost ongeveer 25 cordobas wat nog geen euro is en een cocktail zo'n 60 cordabas of ongeveer 2 euro.

DSC00826

1. Luc De Brandt:
    11 februari 2013
    Ne goeie vliegenmepper of ne paraplu......kan wonderen doen om de mannen uit jouw buurt te houden ;-)